Ben 26 Mars

Boooom, benpasset gick riktigt bra i början iaf! Slog personbästa på 137kg i knäböj, har aldrig varit mycket för styrka men verkligen kul att köra 1rep då o då, känns som min styrka går upp riktigt lätt. Är mest för bygge såklart men kommer nog fortsätta köra 1 rep max nån gång i månaden på olika muskelgrupper bara för att se hur mycket man ökar.

Vore riktigt kul att nå upp till 150kg i knäböj inom nån månad/vecka, känns verkligen som det inte är några problem, då 137kg kändes väldigt lätt, skulle upp till 142kg men eftersom jag blev yr efter jag körde på 137kg, även fast det gick upp lätt, så valde jag och skita i att köra på 142.

Man vet aldrig, och känner att jag behöver lyssna på min kropp då jag varit dålig med det.

Resten av passet gick åt helvete då jag snacka bort hela passet och blev kall, sen sket jag i och drog hem haha detta händer inte ofta men idag blev det så.

Men hur som helst så kändes det nice att slå PB, känns som att jag höjer mig som fan i styrkan sen jag börjar pröva mina maxreps då jag tidigare nästan aldrig tänkt på maxrep då jag nästan alltid kör reprange 8-12 självklart med tunga vikter så jag får slita enormt för att nå dessa reps, men det är sällan jag kör under 8 reps.

Enligt mig ger det mycket mer och köra fler reps med tunga vikter, väldigt strikt än att köra få reps med gristunga vikter, vilket ökar skaderisken och mestadels gör att man kör ostrikt och använder sig utav momentum.

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback