Ryggpass

Morgonvikt nu ca 89/90kg måste köpa en såndär digitalvåg så man kan ta reda på exakt vad man väger, just ner ser jag endast kilo med min dåliga våg lite tråkigt.

Passet gick bra, blev rätt kort men intensivt pass idag kändes som det var riktigt bra iaf bra tryck i lats samt rygg.

Såhär såg passet ut:

Marklyft i smith maskin (Kör aldrig marklyft nästan, funderar om man ska börja köra mera marklyft, därav de patetiska vikterna)

36kgx12
66kgx10
96kgx10
116kgx6

Kunde förmodligen köra vidare på mer vikt men kändes ändå som det räckte för korsryggen.

Latsdrag maskin (1 arm i taget för bättre kontakt samt att man brukar va starkare på ena sidan så gillar att variera med att köra 1 sida i taget för att jämna ut styrka och massan.)

77kgx10
96kgx10
106kgx10

Chins i maskin (Med hjälp av lite vikt då jag haft problem tidigare att köra chins pga axelskada vill jag ta det lite lugnare i början var väl runt ca 20kg/15kg som jag fick hjälp av)

KV-20KGX10
KV-20KGX10
KV-15KGX10

Rodd smalt grepp(Fick väldigt bra kontakt på denna övningen idag, körde hela vägen tillbaka med axlarna så man får en bra strech sen hela vägen bakåt väldigt koncentrerat med en stabil rörelse)

45kgx10
55kgx10
65kgx10
75kgx8

Stående enarms Rodd med hantel (30kg är maxhanteln på mitt gym tyvärr)

30kgx12
30kgx12
30kgx12

Efter det körde jag lite lätta rehabsövingar för ryggen/baksida axlar med lätta vikter med långsamma rörelser.

Körde baksida axlar me 7kg hantlar. Samt Stående row med stång och väldigt brett med ca 25kg på stången endast. Försöker träffa områden som jag är svag i speciellt på vänstra sidan av ryggen.

Nu blir de mat efter passet.

500g Kycklinglårsfilé
150g Jasminris
150g Broccoli

Total summa i kcal: 1272 kcal.
Protein: 124,4 g
Kolhydrater: 127,6 g
Fett: 26,5 g

Ville ta en bild på ryggen idag men hade slut på batterier på kameran så får bli en annan gång.



Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback