22 Mars Ben

Var och prövade knäböj i fri stång idag och gick bättre än förväntat trodde att jag skulle vara riktig ostadig men det var helt okej faktiskt. Vart riktigt nöjd med ben passet bra vikter och kände verkligen kontakt med benen, glömde vaderna dock men de får jag gå igenom imorgon eller så.

Såhär såg passet ut.


Knäböj i fri stång

20kgx20
40kgx15
60kgx12
80kgx10
100kgx10
110kgx6
120kgx6

Sittande Benspark
minns inte riktigt vilka vikter jag låg på här men körde 4 set med ett dropset som kändes sjuuuuuukt mkt i framsida lår tror jag aldrig känt så mkt i låren förut kunde knappt ställa mig upp efteråt brutal smärta men skönt samtidigt.

Dropsetet såg ut så att jag körde 1 set hyffsat tungt tills jag blev slut sen sänkte jag vikten mkt kanske 60 % och sedan körde jag tills det tog helt slut i låren och hade en polare som hjälpte till lite gran de sista 3-4 repsen.

Benpress (korta) Då jag ville pricka nedre delen av framsida låret körde jag korta rörelser och fötterna långt ner för att belasta just den delen mer.

160kgx15
210kgx15
240kgx12
240kgx12

Såhär såg benpasset ut lite annorlunda än hur mina benpass brukar vara men vart sjukt slut efter det och kändes som ett riktigt bra pass, jag hoppade över baksida låren då jag fortfarande hade träningsvärk i baksida lår sen jag körde stela marklyft i måndags.



Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback