Ryggpasset blev Bröstpass

När jag kom fram till gymet kände jag av träningsverk i ryggen och bestämmde mig för att pröva på att köra bröst, som jag helst undviker eller kör väldigt försiktigt med lång uppvärmning innan då jag har haft axelskada under en längre period som jag inte vill förvärra.

Alla ni som börjar känna av smärta i axlar bör upsöka en naprapat/sjukgymnast/kiropraktor genast för att motverka att skadan blir värre. Jag var dum och fortsatte köra på rätt länge vilket har resulterat att min skada har förvärras och kommer ta längre tid att läka.

Såhär såg bröstpasset ut (Väldigt lätta vikter med strikt form)

Uppvärmning 10-15 min med tjocktröja på

Snurra på armarna åt båda hållen, rotatorcuff 4set, streching av bröst

Hantelpress

15kgx20
22kgx15
22kgx15
22kgx15

Uppåtlutad Hantelpress varannan arm
(Håller båda uppe och sen går jag ner med höger och upp, medans vänster är kvar där uppe sen växlar jag med vänster osv, bra för balansen och man får en väldigt bra strech på bröstet)

15kgx16 (8 varje på varje arm)
15kgx16
15kgx16

Bröstpress i Kabelmaskin nedåt

Nivå 3x15
Nivå 3x15
Nivå 3x12

Bröstpress i Kabelmaskin uppåt

Nivå 3x15
Nivå 3x15
Nivå 3x15

Bröstpress maskin

49kgx15
59kgx15
66kgx12
77kgx10

Efter passet körde jag en rehabsövning för axlarna med 3 set.

Väldigt nogran med strech mellan seten och hålla mig varm hela tiden, bland annat genom att ha på mig en tjocktröja.

I övrigt var jag nöjd med passet men känns väldigt tråkigt att köra med så lite vikt och så fort man lägger på lite så känner man av det i axeln direkt.

Mvh
Rickard.





Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback