Grymt benpass!

Dagens benpass var grymt!! slog personbästa i Knäböj. Brukar inte pröva och maxxa så mycket men ville pröva idag och det gick riktigt bra, blev dock jävligt yr mitt i passet för jag hade grymt tempo och tog i som f*n. Funderar på att sluta använda PWO under en tid då jag har överdoserat det rätt rejält igenom att jag inte haft något uppbehåll nånsin så det känns som det är dags att ta en paus från det.

Såhär såg benpasset ut:

Knäböj

36kgx20
66kgx15
86kgx10
96kgx7 (Personbästa)

Framsida lår press

76,5kgx12
94,5kgx10
103,5kgx8

Benspark
(detta gick åt helvete då min mage pressades mot sadeln och det kändes som jag skulle spy, hade nog druckit lite för mycket vatten)

49,5kgx12
-
-

Höft adduktion maskin

Utåt
49,9x20
49,9x20

Inåt
49,9x20
49,9x25

Benpress maskin

149,7kgx15
185,9kgx10
213,2x10

Såhär såg dagens pass ut, brukar normalt sett ha mer övningar men detta räckte definitivt då mina ben verkligen var som sten och jag var sjukt yr men samtidigt nöjd med mitt presterande under passet.

Ha en forsatt trevlig kväll!

/Rickard








Kommentarer
frys

Vad är den framsida lårpress för ngt? XD



Va fan 96kg knäböj? jag hatar dig :P Du borde testa frontböj ngn gång som komplement. dvs ha stången framför sig ist för bakom. tar tydligen mer på låren ist för arslet då. Man tar inte lika mkt vikt dock men den e ganska kul ;P



2011-09-07 @ 00:30:59
Anonym

Leg Extension, den du sitter och pressar rakt upp så det tar på framsida låren.



Haha japp 96kg, kände för att pröva lite högre vikter :P



Haha mjo, men brukar ej träna i Skäris så ofta så svårt utan fri stång :P men får se om jag kan köra det nästa gång jag är där och kör ben.



2011-09-07 @ 00:53:15
frys

det bör gå o köra i smithen oxå tror jag. inte så bekvämt. men va fan ifall du lyckats köra utfall i den så går nog frontböj ;P



Är inte leg extension o benspark samma grej då?



2011-09-07 @ 10:46:41
Rickard

Haha jo går säkert, får se kanske prövar nästa gång.



Njaa, Leg extension tar rakt på framsida låren medans Bensparken tar med på baksidan har jag för mig? Nu blev ja fan osäker om det heter Benspark, men den maskinen du ligger på och sparkar bakåt bör ta på baksida lår men e fan osäker nu när du sa det haha får kolla upp.





Blogg: http://gald.blogg.se/
2011-09-07 @ 14:20:11
frys

jag blir oxå jävligt förvirrad av engelska o svenska namn xD



Kallar iaf den man trycker dom uppåt för benspark. o dom man trycker bakåt för bencurl. äh skitsamma :P



2011-09-08 @ 00:06:54
Rickard

Haha a det är förvirrande :P sökte på Benspark på internet så kom den maskinen när man trycker uppåt upp haha.



Blogg: http://gald.blogg.se/
2011-09-08 @ 10:26:09




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback