Grymt Biceps/Triceps pass!

Bestämde mig att skita i schemat idag och köra Biceps/Triceps idag eftersom jag alltid körde biceps/triceps samma dag förut med goda resultat så slänge in ett pass idag. Grymt pump i armarna idag, passet gick riktigt bra och det såg ut som armarna skulle explodera.

Har haft vilodagar de senaste dagarna därför har jag inte uppdaterat något.

Stående Bicepscurl hantlar (Redovisar reps delat på 2 alltså 20 reps så blir det 10 reps på varje arm)

17 kg x 20
22 kg x 16
25 kg x 12
25 kg x 12

Tricepspress överhuvud med hantel

7 kg x 10 (10 reps på varje arm alltså)
12 kg x 10
12 kg x 10
14.5kg x 10

Sittande koncentrerad bicepscurl dropset

17 kg x failure
12 kg x failure
7 kg x failure

Grym pump efter denna övning!

Liggande Triceps Extension med stång

22 kg x 10
22 kg x 10
27 kg x 10

Hammercurls med hantel (Redovisar reps delat på 2 alltså 20 reps så blir det 10 reps på varje arm)

14.5 kg x 22
14.5 kg x 22
14.5 kg x 22

En kompis visade mig en triceps övning i kabelmaskin med rep som var lite annorlunda men den tog bra på triceps, har ingen aning va övningen heter men körde 3 set på den. Ska försöka leta upp övningen.

Koncentrerad bicepscurl i kabel en arm

Nivå 4 x 12
Nivå 4 x 10
Nivå 5 x 8

Triceps pushdowns i kabel en arm

Nivå 3 x 10
Nivå 3 x 10
Nivå 3 x 10

Avslutade passet med lite biceps i maskin samt triceps i maskin där jag körde 2 set med 10 reps på varje maskin.

Imorrn blir det att försöka på sig bröstpass igen får se om axeln är snäll då =)



Inte min triceps men snart så ser min triceps likadan ut ;)


Mvh,
Rickard.


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback