Dagens Disco pass!

Hade ett "disco" pass idag där jag tränar lite olika delar av kroppen som jag inte tränar på de andra dagarna. La även in triceps idag då jag kände att det vore kul me lite triceps samt att tricepsmuskeln var laddad inför ett pass.

Enarms Tricepspress bakom huvud

7kg - 12 reps
12kg - 10 reps
15.5kg - 6 reps

Liggande triceps extension med EZ-Stång(kurvig stång)

22kg - 14 reps
22kg - 14 reps
27 kg - 12 reps

Tricepspushdown enarm i kabel

Vet inte riktigt va det är för vikt, då vikterna är utmärkta med nummer endast så som "2" "4" "6" osv. Men ska ta och fråga va det egentligen är för vikt för dessa så jag kan veta hur mycket vikt jag använder mig utav, men får nöja mig att skriva numrena så länge.

Nr4 - 10 reps
Nr 3 - 10 reps
nr 3 - 10 reps

Triceps kabel extension med rep
(som tricepspushdowns fast med ett rep)

Nr6 - 10 reps
Nr6 - 10 reps
Nr 5 - 10 reps

Sideraises

7 kg - 12 reps
8 kg - 10 reps
8 kg 10 reps

Körde även en tricepsövning som jag fått ifrån www.levronereport.com

Som ni kan se på tiden 4.50 in i videon väldigt effektiv för triceps, man känner av den rejält. Körde den övningen 3 set.

7kg - 10 reps
7kg - 10 reps
8 kg - 10 reps

Som ni ser behövs inte mycket vikt, det gäller att göra den strikt så kommer man känna av den.

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback